طرح توجیهی و دلایل استفاده از آن

طرح توجیهی و دلایل استفاده از آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 6 مرداد 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند، نیاز به برنامه ای دارند که به آن ها برای رسیدن به اهدافشان کمک کند. این بیزینس پلن را طرح توجیهی می نامند. طرح توجیهی ، طرحی است که امکان سنجی پروژه را انجام می دهد و تمام اطلاعات لازم را برای پیاده سازی پروژه ارائه می کند. طرح توجیهی برای شروع هر سرمایه گذاری کمک کننده است و اطلاعاتی از قبیل بازار هدف، میزان سود ، میزان بودجه برای شروع، تجهیزات مورد نیاز، پرسنل و نیروی کار و... را مشخص می کند. با دانستن چنین مواردی ، می توان بسیار ساده تر سرمایه گذاری را شروع نمود و به موفقیت رسید. برای هر نوع کسب و کاری هر چند کوچک و بزرگ، طرح توجیهی کاربردی خواهد بود. تکیه بر تجارت شخصی نمی تواند چندان کارساز باشد زیرا شما هر چقدر هم اطلاعات خوبی را درباره ی کسب و کاری داشته باشید ، از جزئیات با خبر نیستید و آمار دقیق را در دست ندارید. در واقع بررسی و ارزیابی موفقیت در پروژه به وسیله ی طرح توجیهی انجام می گیرد. این طرح اطلاعات درباره ی آینده و بازار محصول یا خدمات را به شما ارائه می کند.  

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) یکی از مراکز قدیمی در حوزۀ ارائه ی طرح توجیهی است و با سابقه ی طولانی مدت و تجربه ی بالا توانسته طرح توجیهی های مختلفی برای سرمایه گذاری ها و کسب و کار های مختلف ارائه نماید. برای دریافت اطلاعات لازم به سایت این مجموعه مراجعه کرده و با کارشناسان تماس بگیرید .

طرح توجیهی

طرح توجیهی چیست؟

طرح توجیهی یک سند مهم و کلیدی برای راه ‌اندازی کسب ‌و کار یا پروژه‌ های جدید یا اادامه ی پروژه ها قبلی است. بنابراین استفاده از طرح توجیهی  تنها برای راه اندازی یک کسب و کار انجام نمی گیرد و می توان از طرح توجیهی برای ادامه ی راه رسیدن به موفقیت هم بهره برد. طرح توجیهی به‌ طور جامع و دقیق به تحلیل جنبه‌ های مختلف پروژه پرداخته و اطلاعاتی را به شما ارائه می دهد که بتوانید به راحتی در فرآیند پروژه به اهدافتان دست یابید.  طرح توجیهی به سرمایه ‌گذاران و ذینفعان کمک می ‌کند تا بتوانند با بررسی لازم ، اطلاعات کافی را به دست آورند.

 اجزای اصلی طرح توجیهی


در طرح توجیهی پروژه، اهداف و دلایل توجیه اقتصادی آن مورد توجه قرار می گیرد و مشخص می شود که پروژه چه هدفی را دنبال می ‌کند. در صورتی که در پروژه خدمات یا محصولاتی را داشته باشیم ، بازار هدف آن ها مشخص می شود. همچنین شناسایی رقبا از موارد مهمی است که در طرح توجیهی  به آن می پردازیم. بررسی روند های فعلی و آینده بازار در طرح توجیهی ارزیابی می شود و اطلاعات دقیق درباره ی آن گردآوری می شود. برای  برنامه ‌ریزی مالی  و برآورد هزینه‌ ها مطالعاتی انجام می گیرد که میزان هزینه ها را مشخص کند. هزینه ‌های ثابت و متغیر، سرمایه در گردش، هزینه‌ های راه ‌اندازی، هزینه ی مواد اولیه و.. از هزنیه هایی هستند که باید برآورد شوند. همچنین نقطه ی سر به سر بسیار مهم است و در طرح توجیهی ، مشخص می شود که چه زمان به نقطه ی سر به سر از نظر مالی می رسید. در راه اندازی کسب کار به تجهیزاتی نیاز است و همچنین دانش و نیروی کار لازم برای پروژه باید مشخص شود. همچین با داشتن بازار هدف می توان مشخص نمود که آیا خدمات یا محصولاتی که ارائه می شود ، بازار خوبی خواهد داشت یا خیر. برای این کار نیاز به جمع آوری اطلاعات دقیق و بروز است. اطلاعات جمع آوری شده باید شفاف و دقیق باشد تا بتوان به دستی از آن استفاده کرد. استفاده از طرح توجیهی هم برای راه اندازی پروژه ها و هم برای دریافت تسهیلات و جذب سرمایه گذار انجام می گیرد بنابراین با استفاده از طرح توجیهی می توانید به اهداف مختلف دست یابید.

طرح توجیهی
طرح توجیهی خوب ابزاری برای جذب سرمایه می باشد و نقشه ی راه برای رسیده به موفقیت است. برای داشتن یک طرح توجیهی جامع و مؤثر از طریق مجموعۀ مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) اقدام نمایید.
تهیه یک طرح توجیهی جامع و دقیق زمان بر است و باید حتما توسط متخصصین مجرب و با دانش انجام گیرد. این ابزار می تواند برای جذب سرمایه به خوبی عمل کند و با استفاده از طرح توجیهی بتوان به اهداف خود رسید. با توجه به این که در هر کسب و کاری اهداف ممکن است متفاوت باشد ، طرح توجیهی باید مخصوص برای هر پروژه به صورت جداگانه تهیه شود.

دلیل استفاده از طرح توجیهی

استفاده از طرح توجیهی به دلایل مختلف انجام می گیرد که یکی از این دلایل ، جذب سرمایه گذار است. استفاده از طرح توجیهی ، برای توضیح ایده به سرمایه گذار مورد استفاده قرار می گیرد و به این وسیله ، سرمایه گذار درک درستی از پروژه را خواهد داشت. استفاده از طرح توجیهی برای جذب جلب اعتماد سرمایه ‌گذار بسیار مهم است و می ‌تواند او را توجیه کند همچنین نقشه راهی است که می ‌تواند در اجرای پروژه به شما کمک کند و مراحل آن را برای شما نمایان سازد. مدیران با استفاده از طرح توجیهی می ‌توانند پروژه ‌ها را به شکل بهتری اجرا نمایند. اهداف و استراتژی‌ ها در طرح توجیهی مشخص می ‌شود و افراد می توانند با شناخت اهداف به صورت موثر در تحقق اهداف گام بردارند. شناخت نیاز های بزرگ می‌ تواند به شما کمک کند تا بتوانید به صورت دقیق در زمینه ی سرمایه‌ گذاری تصمیم گیری کنید. در طرح توجیهی تهدید بازار و رقبا انجام می ‌گیرد و می ‌توان نیاز ها و فرصت‌ های موجود را به راحتی شناخت. همانطور که می‌ دانید رقابت در بازار های مختلف بسیار زیاد است و با تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبا می ‌توان به بهترین شکل پروژه مورد نظر را اجرا کرد. استفاده از طرح توجیهی موجب شناسایی و ارزیابی ریسک ‌ها شده و با شناخت ریسک‌ ها می ‌توان در جهت کاهش آن اقدام نمود. استفاده از طرح توجیهی کمک می ‌کند تا در مقابله با چالش ‌ها بهترین تصمیم گیری را انجام داد. ایجاد انگیزه تیمی با استفاده از طرح توجیهی انجام پذیر است و افراد می ‌توانند به صورت هدفمند پیش روند.

طرح توجیهی

همچنین افراد با استفاده از طرح توجیهی وظایف و مسئولیت ‌های خود را می ‌دانند و هر یک از افراد می ‌دانند که قرار است چه کاری را انجام دهند و به صورت حساب شده در این مسیر گام برمی ‌دارند. استفاده از طرح توجیهی برای دریافت تسهیلات یکی از مهم‌ ترین موارد در تدوین طرح توجیهی است. افراد با استفاده از طرح توجیهی می ‌توانند دریافت وام را انجام دهند و به بانک ‌ها و موسسه ‌های مربوطه طرح توجیهی را ارائه کنند تا با درخواست آنها موافقت شود. در صورت عدم داشتن طرح توجیهی ممکن است موسسات به دلیل برداشت‌ های متفاوت از ارائه تسهیلات صرف نظر کنند. بنابراین طرح توجیهی برای استفاده برای شروع پروژه و انجام سرمایه‌ گذاری‌ ها بسیار مهم است و امروزه اهمیت طرح توجیهی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از طرح توجیهی موجب کاهش ریسک ‌ها می‌شود و این امکان را مهیا می‌ کند تا افراد بتوانند در راه رسیدن به خواسته‌ هایشان قدم بردارند.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید بهترین طرح توجیهی را در اختیار داشته باشید.

آخرین اخبار
لاستیک دانلوپ و انواع آن کوپلینگ فلزی و انواع آن نایلون استرچ و کاربرد آن سرامیک بر و ویژگی های آن فروش اقساطی خودرو تحویل فوری فروش اقساطی ایران خودرو و شرایط آن تعمیر توربو شارژ جک S5 توسط تعمیرکار حرفه‌ای دستکش ایمنی و کاربرد آن فروش عمده لوازم یدکی گریدر و سایر ماشین آلات سنگین خرید چرخ گوشت صنعتی فروش اقساطی کرمان خودرو با شرایط ویژه خرید لاستیک نکسن برای خودروی سوزوکی ریموت کنترل جرثقیل برند SAGA و عملکرد آن شارژ کپسول آتشنشانی و زمان انجام آن ویدئو پروژکتور owlenz و ویژگی های آن کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن نایلون عریض چه موارد کاربردی در کشاورزی دارد زغال لیمو و ویژگی های آن پرسلان بر و ویژگی های آن لوازم یدکی بسترن با کیفیت فروش اقساطی کرمان خودرو و اهمیت آن کفش ایمنی و ویژگی های آن فروش اقساطی سایپا و مراحل آن طرح توجیهی و دلایل استفاده از آن لوازم یدکی بلدوزر و برند های معتبر آن فروش اقساطی خودرو و شرایط آن انواع خدمات زغال و انواع آن انواع خدمات و تجهیزات ساختمان شرایط فروش اقساطی خودرو تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن تجهیزات ایمنی و انواع آن لاستیک‌ و انواع آن گردشگری و انواع آن پوشاک و انواع آن لوازم یدکی بسترن و انواع آن باسکول و انواع آن ترازو و انواع آن ویدئو پروژکتور و انواع آن پوستر دیواری و انواع آن کاغذ دیواری و انواع آن نایلون شیرینگ و انواع آن نایلون حبابدار با کیفیت ماشین آلات راهسازی و انواع آن پوکه معدنی و انواع آن کمپرسور و انواع آن
123456789101112