کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن

کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 20 مرداد 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کوپلینگ لاستیکی یک نوع اتصال مکانیک  می باشد که به منظور انتقال نیرو و گشتار از آن استفاده می شود. به وسیله ی کوپلینگ لاستیکی می توان نیروی چرخشی بین دو شفت را انتقال داد. کوپلینگ لاستیکی دارای مزایا و ویژگی های خاصی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. یکی از انواع کوپلینگ های لاستیکی ، کوپلینگ نورمکس است که از پرکاربردترین انواع کوپلینگ لاستیکی به شمار می رود.  

ساختار و طراحی کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ لاستیکی ساختار خاصی دارد که ساخته شده از دو بخش است که شامل دو شفت محور است که با اتصال به یکدیگر موجب انتقال نیروی چرخشی می شوند. همچنین بخشی لاستیکی در کوپلینگ لاستیکی وجود دارد که از مواد الاستومری ساخته شده است. این بخش لاستیکی ، عایق و جذب کننده ی ارتعاشات است به همین دلیل است که از کوپلینگ لاستیکی می توان در زمان هایی که ارتعاشات و ناهماهنگی  در دو شفت وجود دارد استفاده نمود. کوپلینگ لاستیکی دارای کاربرد های مختلف در صنعت است و برای اتصال میان محور هایی که دارای ناهماهنگی زاویه ای هستند نیز مناسب است. به طور کلی کوپلینگ ها در دو نوع کوپلینگ صلب و کوپلینگ لاستیکی هستند که هر یک از این کوپلینگ ها خود به دسته بندی مختلف تقسیم بندی می شوند.

خرید کوپلینگ

شرکت کیهان افزار زاگرس از مراکز معتبر فروش کوپلینگ لاستیکی همچون کوپلینگ نورمکس و سایر کوپلینگ ها است که بهترین نمونه های کوپلینگ را با مناسب ترین قیمت عرضه می کند.

ویژگی ‌های کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ‌ های لاستیکی مانند کوپلینگ نورمکس دارای ویژگی ‌های بسیار خوبی است که موجب استفاده ی زیاد از آن در صنعت شده است. در ادامه به مزایای کوپلینگ لاستیکی می پردازیم:

  • جذب ارتعاشات

از مزایای و ویژگی های کوپلینگ لاستیکی می توان به جذب ارتعاشات اشاره کرد. همانطور که گفته شده یکی از دسته بندی های بزرگ کوپلینگ ها را کوپلینگ لاستیکی تشکیل می دهد. کوپلینگ لاستیکی می تواند ارتعاشات را جذب کند و کوپلینگ لاستیکی ها ضربات را به خوبی جذب می کنند و از آسیب به قطعات جلوگیری می کنند.  

  • کاهش بارهای ناخواسته در محور ها

از مزایای کوپلینگ نورمکس ، کاهش بار های ناخواسته محور ها و شک های ناگهانی است. این امر از آسیب به قطعه جلوگیری می کند و بر افزایش طول عمر قطعات تاثیر گذار می باشد.

  • نصب آسان

از ویژگی های کوپلینگ لاستیکی ، نصب آسان آن است. نصب و راه اندازی کوپلینگ لاستیکی بدون نیاز به تنظیمات پیچیده است. البته نیاز است که از افراد با مهارت کمک گرفت شود و به صورت اصولی نصب کوپلینگ لاستیکی ها انجام شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی

کوپلینگ لاستیکی در مقابل خوردگی بسیار مقاوم است و در برابر محیط های شیمیایی و خورنده می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد.

شرکت کیهان افزار زاگرس از مجموعه های معتبری است که به صورت تخصصی در زمینه ی فروش کوپلینگ لاستیکی و کوپلینگ صلب فعالیت دارد و می تواند انواع کوپلینگ های مورد نیاز شما را تامین نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید کوپلینگ به سایت این مجموعه مراجعه نمایید و با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

خرید کوپلینگ

  کاربرد کوپلینگ لاستیکی

کوپلینگ ‌های لاستیکی در صنایع کاربرد های بسیار زیادی دارد و  این نوع کوپلینگ ها به جهت استفاده از مواد لاستیکی در ساختشان و انعطاف خوبی که دارند، بسیار مناسب برای اتصال میان شفت ها هستند و برای انتقال بار از شفتی به شفت دیگر از آن استفاده می شود. کوپلینگ لاستیکی همچون کوپلینگ نورمکس دارای کاربرد های خوبی هستند که می خواهیم به برخی از کاربرد های کوپلینگ لاستیکی اشاره کنیم:

  • صنعت خودروسازی

در بخش خودروسازی از کوپلینگ لاستیکی استفاده می شود تا بتوان اتصال موتور به گیربکس را انجام داد و به وسیله ی استفاده از کوپلینگ لاستیکی، لرزش‌ها و صدا ها را کاهش داد.

  • ماشین‌آلات صنعتی

در بخش ماشین الات صنعتی استفاده ی زیادی را از کوپلینگ ها ا داریم به طوری که برای انتقال نیروی چرخشی بین موتور ها و تجهیزات دیگر از کوپلینگ نورمکس استفاده می شود.  
    پمپ ‌ها و کمپرسور ها 

از دیگر کاربرد های کوپلینگ لاستیکی ، می توان به کاهش ارتعاشات و صداها اشاره کرد که توسط کوپلینگ لاستیکی ایجاد می گردد و در پی آن افزایش کارایی را خواهیم داشت.
    سیستم ‌های تهویه و خنک ‌کننده

در بخش سیستم‌ های تهویه و خنک ‌کننده استفاده از کوپلینگ لاستیکی صورت می گیرد که برای اتصال فن‌ ها و موتور ها انجام می گیرد و نقش کوپلینگ لاستیکی بسیار مهم و ضروری است.

انواع کوپلینگ لاستیکی 

در این مقاله به کوپلینگ لاستیکی و مزایا و ویژگی های آن اشاره کردیم و متوجه شدیم که کوپلینگ لاستیکی از قطعات بسیار مهم در صنعت است که به ما امکان استفاده از تجهیزات را می دهد و این نوع کوپلینگ ها به دلیل ساختاری که دارند می توانند تا حد زیادی ناهماهنگی های محوری و زاویه ای را برطرف کنند و ارتعاشات و ضربه ها را جذب نمایند. در ادامه می خواهیم به انواع کوپلینگ لاستیکی بپردازیم:

  1. کوپلینگ‌های لاستیکی ساده

نوعی از کوپلینگ لاستیکی  ، کوپلینگ لاستیکی ساده است که از قطعه ای لاستیکی ساخته شده است و برای موارد عمومی از آن  استفاده می شود.

  1. کوپلینگ‌های لاستیکی با طراحی خاص

از انواع دیگر کوپلینگ لاستیکی می توان به کوپلینگ های لاستیکی با طراحی های خاص اشاره کرد که برای محیط ها و استفاده های خاص به  کار می رود که شامل تنوع هستند.

کوپلینگ نورمکس (Normex Coupling)

کوپلینگ نورمکس از انواع کوپلینگ های لاستیکی است که برای انتقال نیروی چرخشی و کاهش ارتعاشات در سیستم ‌های مکانیکی به کار می رود و بهترین استفاده را از کوپلینگ نورمکس  در چنین شرایطی خواهید داشت. این کوپلینگ ها دارای طراحی خاصی هستند که بتوانند کاهش بار های محور ها را انجام دهند به همین دلیل برای کاربرد های متنوعی از ان استفاده می شود. کوپلینگ نورمکس دارای ویژگی ‌ها و مزایای خاصی می باشد که موجب شده از این نوع کوپلینگ لاستیکی در بسیاری از شرایط متنوع بتوان استفاده کرد. از ویژگی های کوپلینگ نورمکس  ، جذب ارتعاشات و ضربات است و این کوپلینگ عملکرد مناسبی برای جذب ارتعاشات و ضربات دارند و برای کاهش صدا و لرزش در سیستم‌ های مکانیکی به کار می روند. به وسیله ی کوپلینگ نورمکس،  کاهش بارهای ناخواسته در محور ها انجام می گیرد. کوپلینگ نورمکس دارای نصب و راه‌ اندازی آسانی است. کوپلینگ نورمکس دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و دما می باشد و در محیط یا مختلف می توان از آن استفاده نمود.

خرید کوپلینگ

نکات ایمنی و نگهداری کوپلینگ لاستیکی

در استفاده از کوپلینگ لاستیکی ها مانند کوپلینگ نورمکس نیاز است که به صورت دوره ای کوپلینگ لاستیکی مورد بررسی قرار گیرد و از عدم وجود آسیب مطمئن شد. تعویض به موقع در زمان آسیب بسیار مهم است تا از آسیب به سایر قطعات جلوگیری شود. نصب صحیح کوپلینگ لاستیکی بسیار مهم است به همین دلیل پیشنهاد می شود که از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

شرکت کیهان افزار زاگرس مرکزی معتبر و مطمئن برای خرید کوپلینک لاستیکی و سایر کوپلینگ ها می باشد و از طریق این مجموعه امکان بهره مندی از خدمات عالی را دارید. محصولات این مجموعه دارای کیفیت بسیار عالی هستند و در برند های معتبر عرضه می شوند. برای خرید کوپلینگ ها به سایت این مجموعه مراجعه نمایید و با ما تماس بگیرید. این مجموعه قیمت های بسیار مناسبی را برای فروش محصولاتش ارائه می نماید.


آخرین اخبار
لاستیک دانلوپ و انواع آن کوپلینگ فلزی و انواع آن نایلون استرچ و کاربرد آن سرامیک بر و ویژگی های آن فروش اقساطی خودرو تحویل فوری فروش اقساطی ایران خودرو و شرایط آن تعمیر توربو شارژ جک S5 توسط تعمیرکار حرفه‌ای دستکش ایمنی و کاربرد آن فروش عمده لوازم یدکی گریدر و سایر ماشین آلات سنگین خرید چرخ گوشت صنعتی فروش اقساطی کرمان خودرو با شرایط ویژه خرید لاستیک نکسن برای خودروی سوزوکی ریموت کنترل جرثقیل برند SAGA و عملکرد آن شارژ کپسول آتشنشانی و زمان انجام آن ویدئو پروژکتور owlenz و ویژگی های آن کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن نایلون عریض چه موارد کاربردی در کشاورزی دارد زغال لیمو و ویژگی های آن پرسلان بر و ویژگی های آن لوازم یدکی بسترن با کیفیت فروش اقساطی کرمان خودرو و اهمیت آن کفش ایمنی و ویژگی های آن فروش اقساطی سایپا و مراحل آن طرح توجیهی و دلایل استفاده از آن لوازم یدکی بلدوزر و برند های معتبر آن فروش اقساطی خودرو و شرایط آن انواع خدمات زغال و انواع آن انواع خدمات و تجهیزات ساختمان شرایط فروش اقساطی خودرو تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن تجهیزات ایمنی و انواع آن لاستیک‌ و انواع آن گردشگری و انواع آن پوشاک و انواع آن لوازم یدکی بسترن و انواع آن باسکول و انواع آن ترازو و انواع آن ویدئو پروژکتور و انواع آن پوستر دیواری و انواع آن کاغذ دیواری و انواع آن نایلون شیرینگ و انواع آن نایلون حبابدار با کیفیت ماشین آلات راهسازی و انواع آن پوکه معدنی و انواع آن کمپرسور و انواع آن
123456789101112