کوپلینگ فلزی و انواع آن

کوپلینگ فلزی و انواع آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 26 شهریور 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

به صورت کلی کوپلینگ ها در انواع کوپلینگ فلزی و کوپلینگ لاستیکی تقسیم بندی می شوند که هر یک دارای ویژگی های خاصی بوده و کاربرد های متنوعی دارند. ماشین آلات دوار شامل سیستم های محرک مانند توربین ، الکترو موتور ، موتور های احتراق داخلی و.... و یا متحرک ها مانند پمپ ، کمپرسور، پمپ ، دمنده و.. می باشد. انتقال قدرت از محرک به متحرک انجام می گیرد که برای این کار از کوپلینگ فلزی ، کلاچ، چرخ دنده ، زنجیر و... استفاده می شود. بنابراین کوپلینگ فلزی قطعه ای است که انتقال نیرو از محرک به متحرک انجام گرفته و موجب عملکرد سیستم های صنعتی می شود. کوپلینگ های انعطاف پذیر طوری طراحی شده اند که می توانند ناهمراستایی های محوری را تا حدودی جبران کنند اما در مقابل کوپلینگ های صلب یا کوپلینگ فلزی، نمی توانند ناهمراسایی شفت ها را جبران کنند. انتخاب و خرید کوپلینگ فلزی بر اساس کاربرد آن انجام می گیرد. کوپلینگ فلزی باید به صورت صحیح تنظیم و استفاده شوند تا بتوانند عملکرد و کارایی لازم را داشته باشند. استفاده ی صحیح از کوپلینگ فلزی موجب افزایش دوام و کارایی قطعات می شود. در صورت استفاده ی نامناسب موجب سایش بیرینگ ها و آسیب به آن ها می شود. برای انتقال قدرت از محرک به متحرک باید شفت ها در یک راستا قرار بگیرند تا بتوان این کار را انجام داد و پیش از استفاده از کوپلینگ ها باید از نظر همراستایی ، شفت ها را بررسی نمود. دلایل مختلفی برای ناهمراستایی وجود دارد به طور مثال جابجایی فوندانسون ماشین و یا تخریب قطعات ماشین ها، افزایش ارتعاشات یا گرما موجب می شود که ناراستایی وجود داشته باشد. از انواع کوپلینگ های فلزی می توان به کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی اشاره کرد که بسیار پر کاربرد هستند.

کوپلینگ فلزی

کوپلینگ فلزی چیست؟

همان طور که گفتیم کوپلینگ فلزی یکی از دسته بندی بزرگ کوپلینگ ها را شکل می دهد که شامل کوپلینگ زنجیری ، کوپلینگ فلنجی و... می باشد و این کوپلینگ ها بسیار مقاوم بوده و تحمل بار زیادی دارند. استفاده از کوپلینگ فلزی در ماشین های صنعتی ، موجب انتقال حرکت و توان از موتور به متحرک است. در واقع هدف اصلی کوپلینگ فلزی، انتقال حرکت دورانی است که از محرک به متحرک انجام می گیرد. در ماشین آلات و تجهیزات در صنایع مخلتف مانند خودروسازی ، کارخانه فولاد و... از کوپلینگ فلزی می توان بهره برد. استفاده از کوپلینگ فلزی برای کاربرد های متنوع بوده و می توان موتور و ژنراتور را به طور مثال به یکدیگر متصل نمود. از میان کوپلینگ ها ، کوپلینگ فلزی یا کوپلینگ های صلب می توانند بار های با فشار زیاد را انتقال دهند و این کوپلینگ ها در مقایسه با کوپلینگ ها انعطاف پذیر ، از قدرت بالاتری برخوردارند. انواع کوپلینگ های صلب شامل کوپلینگ یونیورسال یا چهار شاخ، کوپلینگ آلومینیومی ثابت و کوپلینگ فلنجی و... می باشد.

کوپلینگ فلنجی چیست؟

کوپلینگ فلنجی دارای عملکردی بسیار عالی بوده و کاربرد بسیار زیادی در تجهیزات مختلف دارد. در دو سمت کوپلینگ فلنجی ، از مهره ها به تعداد مساوی استفاده شده است و این مهره ها با یکدیگر چفت می شوند. برای جلوگیری از لغزش در استفاده از کوپلینگ فلنجی، خار مخروطی به کار رفته است. این نوع از کوپلینگ ها به دلیل این که از دسته بندی کوپلینگ های فلزی است که برای محور های همراستا به کار می رود. از پر کاربرد ترین نمونه های کوپینگ صلب، کوپلینگ فلنجی است. از کوپلینگ فلنجی برای اتصال میان موتور و شفت های گیربکس استفاده می شود همچنین برای پمپ ها ، کمپرسور ها ، توربین ها و.... از کوپلینگ فلنجی استفاده می شود. از ویژگی های کوپلینگ فلنجی می توان به تحمل وزن های بالا اشاره کرد و این نوع کوپلینگ فلزی می تواند بار های سنگین را به راحتی تحمل کند. همچنین نصب کوپلینگ فلنجی بسیار آسان بوده و در زمان کوتاه انجام می گیرد که از مزیت های این نوع کوپلینگ به شمار می رود. در کوپلینگ فلنجی، چرخش ورودی و خروجی برابر صورت می گیرد و کوپلینگ فلنجی دارای قدر بسیار بالایی است.

کوپلینگ فلنجی

کوپلینگ زنجیری چیست؟

کوپلینگ زنجیری از 3 جزء تشکیل می شود و دارای دو خورشید و یک زنجیر کوتاه است که دارای دو ردیف بوده و استفاده از کوپلینگ زنجیری برای سرعت های پایین بسیار کاربردی است و برای سرعت های بالا از پوشش فلزی یا پلاستیکی استفاده می شود. کوپلینگ زنجیری دارای تحمل بار های سنگین می باشد و نصب بسیار آسانی دارد. کوپلینگ زنجیری دارای قدرت بالایی بوده و برای کاربرد های متنوعی از ان استفاده می شود.

کاربرد کوپلینگ فلزی

برای اتصال میان شفت ها به وسیله ی کوپلینگ فلزی، نیاز است که دو شفت به صورت دقیق در یک راستا و زاویه باشند. در صورتی که میان شفت ها عدم تقارن محوری وجود داشته باشد ، آسیب های تجهیزات را در پی خواهد داشت. در واقع هیچگونه ناهماهنگی و ناراستایی برای استفاده از کوپلینگ فلزی وجود ندارد. به همین دلیل نیاز است که محور ها کاملا تراز باشند تا بتوان از کوپلینگ فلزی استفاده کرد.

وظایف اصلی کوپلینگ فلزی

  • انتقال نیرو و گشتاور
  • اتصال و جداسازی محورها نسبت به هم
  • کاهش و یا حذف ضربه و ارتعاشات

کاربرد کوپلینگ فلزی

هدف اولیه از کوپلینگ فلزی ها همچون کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی ، اتصال میان دو قطعه ی دوار است و این موجب می شود که محور ها به یکدیگر اتصال یافته و از هم جدا نشوند. کوپلینگ فلزی ها باید به درستی انتخاب شوند. در صنعت از تجهیزات مختلف استفاده می شود و برای این که بتوان اتصال میان دو محور را ایجاد کرد ، نیاز به استفاده از کوپلینگ مناسب می باشد که کارایی مورد نظر را داشته باشد. با انتخاب درست کوپلینگ ها، هزینه ی تعمیرات کاهش پیدا می کند و در هزینه و زمان صرفه جویی می شود. برای خرید کوپلینگ فلزی می توانید از طریق مجموعه های معتبر مانند شرکت کیهان افزار زاگرس خرید کوپلینگ فلزی را با مناسب ترین قیمت انجام دهید. قیمت کوپلینگ فلزی در این مجموعه به واسطه ی پخش مستقیم محصولات مناسب و به صرفه است. از طریق سایت این مجموعه امکان خرید محصولات را دارید. بنابراین کافیست به سایت شرکت کیهان افزار زاگرس مراجعه کنید و با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

کوپلینگ زنجیری

خرید کوپلینگ فلزی به صورت اینترنتی

در خرید کوپلینگ فلزی به صورت اینترنتی نیاز است که به دنبال مراکز معتبر و با سابقه باشید تا بتوانید خرید کوپلینگ فلزی را در نوع مورد نظر انجام دهید. خرید کوپلینگ فلزی به صورت اینرتنیت از طریق مجموعه های معتبر موجب خرید محصولاتی با کیفیت می شود زیرا مراکزی که اعتبار بالایی دارند، کوپلینگ های با کیفیت و اصل را ارائه می دهند. در زمان خرید کوپلینگ فلزی نیاز است که به تجهیزاتتان دقت داشته باشید زیرا تنوع کوپلینگ ها به قدری زیاد است که بتوانید برای ماشین های مختلف نوع مناسبی از آن را تهیه کنید. انتخاب نادرست کوپلینگ فلزی ، موجب دوام پایین تجهیزات می شود. در خرید کوپلینگ زنجیری نیاز است که به کیفیت کوپلینگ توجه داشته باشید و کوپلینگ زنجیری با کیفیت ، کارایی بهتری را دارند. در صورتی که می خواهید کوپلینگ مورد نظرتان را خریداری کنید ، اما اطلاعات لازم را درباره ی کوپلینگ ها دارید، همکاران ما در این مجموعه اطلاعات لازم را به شما ارائه می کنند.

 

آخرین اخبار
لاستیک دانلوپ و انواع آن کوپلینگ فلزی و انواع آن نایلون استرچ و کاربرد آن سرامیک بر و ویژگی های آن فروش اقساطی خودرو تحویل فوری فروش اقساطی ایران خودرو و شرایط آن تعمیر توربو شارژ جک S5 توسط تعمیرکار حرفه‌ای دستکش ایمنی و کاربرد آن فروش عمده لوازم یدکی گریدر و سایر ماشین آلات سنگین خرید چرخ گوشت صنعتی فروش اقساطی کرمان خودرو با شرایط ویژه خرید لاستیک نکسن برای خودروی سوزوکی ریموت کنترل جرثقیل برند SAGA و عملکرد آن شارژ کپسول آتشنشانی و زمان انجام آن ویدئو پروژکتور owlenz و ویژگی های آن کوپلینگ لاستیکی و ویژگی های آن نایلون عریض چه موارد کاربردی در کشاورزی دارد زغال لیمو و ویژگی های آن پرسلان بر و ویژگی های آن لوازم یدکی بسترن با کیفیت فروش اقساطی کرمان خودرو و اهمیت آن کفش ایمنی و ویژگی های آن فروش اقساطی سایپا و مراحل آن طرح توجیهی و دلایل استفاده از آن لوازم یدکی بلدوزر و برند های معتبر آن فروش اقساطی خودرو و شرایط آن انواع خدمات زغال و انواع آن انواع خدمات و تجهیزات ساختمان شرایط فروش اقساطی خودرو تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن تجهیزات ایمنی و انواع آن لاستیک‌ و انواع آن گردشگری و انواع آن پوشاک و انواع آن لوازم یدکی بسترن و انواع آن باسکول و انواع آن ترازو و انواع آن ویدئو پروژکتور و انواع آن پوستر دیواری و انواع آن کاغذ دیواری و انواع آن نایلون شیرینگ و انواع آن نایلون حبابدار با کیفیت ماشین آلات راهسازی و انواع آن پوکه معدنی و انواع آن کمپرسور و انواع آن
123456789101112